Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği (ACEA) Başkanı Dieter Zetsche (Daimler), 2011 yılında otomotiv piyasasında pazar durumunun bölgelere göre farklılık göstereceğini, BRIC olarak adlandırılan ülkelerde (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) güçlü talep beklenirken, Avrupa'daki ekonomik durumun, bölgedeki yeni binek otomobil satışlarını olumsuz etkilemeye devam edeceğini belirtti. Avrupa'da ticari araç satışlarında nispi büyüme kaydedilmesinin beklendiğini belirten Zetsche, bu büyümenin yakın zaman önceki kriz nedeniyle azalan piyasa seviyelerine göre düşünülmesi gerektiğini vurguladı.
Zetsche, AB gibi daha yaşlı otomotiv piyasalarındaki durumla gelişmekte olan ülkelerdeki otomobil talep artışını karşılaştırdı ve Avrupa otomotiv sektörünün karşı karşıya olduğu zorlukları iki temel sorunda özetledi: "Büyüyen otomobil talebini sürdürülebilir bir biçimde nasıl karşılayabiliriz? İkinci olarak ise, Avrupa'nın bu yolda başlıca piyasa oyuncularından biri olmasını nasıl garantileyebiliriz?" Zetsche, bu iki soruya verilen yanıtın, 2011 yılı için ACEA'nın önceliklerini oluşturduğunu belirtti: "Serbest ticarette kazanan olmak, gaz salımını azaltmaya devam etmek ve CARS 21 adımlarını hızlandırmak."
Avrupa Birliği Komisyonu'nun modern sanayi politikası çerçevesinde yer alan ve ilk olarak 2005 yılında başlatılan CARS 21 (21. Yüzyıl için Rekabetçi Otomotiv Sektörü Mevzuat Sistemi) süreci, Avrupa otomotiv sektörü için kısa, orta ve uzun vadeli kamu politikası ve mevzuat çerçevesi oluşturulmasını hedefliyor.
Zetsche, AB gibi daha yaşlı otomotiv piyasalarındaki durumla gelişmekte olan ülkelerdeki otomobil talep artışını karşılaştırdı ve Avrupa otomotiv sektörünün karşı karşıya olduğu zorlukları iki temel sorunda özetledi: "Büyüyen otomobil talebini sürdürülebilir bir biçimde nasıl karşılayabiliriz? İkinci olarak ise, Avrupa'nın bu yolda başlıca piyasa oyuncularından biri olmasını nasıl garantileyebiliriz?" Zetsche, bu iki soruya verilen yanıtın, 2011 yılı için ACEA'nın önceliklerini oluşturduğunu belirtti: "Serbest ticarette kazanan olmak, gaz salımını azaltmaya devam etmek ve CARS 21 adımlarını hızlandırmak."
Avrupa Birliği Komisyonu'nun modern sanayi politikası çerçevesinde yer alan ve ilk olarak 2005 yılında başlatılan CARS 21 (21. Yüzyıl için Rekabetçi Otomotiv Sektörü Mevzuat Sistemi) süreci, Avrupa otomotiv sektörü için kısa, orta ve uzun vadeli kamu politikası ve mevzuat çerçevesi oluşturulmasını hedefliyor.
0 yorum:
Yorum Gönder